image
Priser, bokningsregler och affärsvillkor

Allmänna villkor

Angivna priser gäller privatpatienter och för privat psykoterapeutisk behandling till enskilda och par. För patienter som kommer till oss med remiss från annan vårdgivare gäller SLL taxa för egenavgifterna. För övriga tjänster samt erbjudanden till företag tillkommer lagstadgad moms. Vid särskilda eller tillfälliga paketerbjudanden kan avvikande priser förekomma. Dessa framgår då av beskrivningen för respektive erbjudande. För patienter som kommer med remiss från annan vårdgivare gäller de regler för egenavgifter som tillämpas inom Stockholms läns landsting.

Bokning av tider

Boka tid direkt via vår onlinebokning eller ring/maila oss om du inte hittar en passande tid där. Vi har öppet för bokade besök mellan 8-22, under hela året och alla dagar i veckan (även på helgerna). Vi försöker alltid hitta en tid som passar dig och håller även tider öppna för att så snabbt som möjligt kunna erbjuda dig en tid för ett första konsulterande samtal. Om vi inte kan svara just när du ringer så kan du istället lämna ditt namn och telefonnummer på vår telefonsvarare. Då ringer vi upp dig istället så snart vi kan.

Telefonnummer för tidsbokningar är 08-525 098 55. Tidsbokning per telefon görs alltid på svenska. För bokningar eller förfrågningar på annat språk så ber vi dig istället att maila till oss.

Vi strävar efter att hålla våra mottagningar små och personliga. För att kunna erbjuda dig full diskretion så har vi vare sig reception eller väntrum. När du besöker oss vill vi därför gärna att du inte kommer för tidigt utan försöker komma så nära inpå den tid som du har bokat.

Avbokningspolicy

Om du får förhinder, oavsett orsak, så måste du avboka din tid senast 24 timmar i förväg. Våra kundvänliga priser förutsätter att en överenskommelse om en bokad tid hålls av båda parter. Om avbokning inte skett i tid enligt vår avbokningspolicy så debiterar vi ordinarie sessionspris som avbokningsavgift. Avbokningsavgiften är för att täcka våra kostnader för personal, lokaler och administration. Avgiften faktureras den som bokade den aktuella tiden eller räknas av på förbetald tid (vid paketerbjudanden).

Förhinder meddelas på mail till avbokningar [snabel-a] samtalshuset.se eller telefon 08-21 40 21. Du kan också använda vårt kontaktformulär till kundtjänsten. Ange ditt namn, ditt telefonnummer och den tid som du vill boka av samt helst även namnet på din terapeut.

Betalningsvillkor för våra paketerbjudanden

Beställer du något av våra paketerbjudanden så kan du i undantagsfall komma överens med oss om att få dela upp din betalning i 1 eller 2 delbetalningar. En sån överenskommelse görs i samband med att du bokar ditt första besök hos oss.

Förutsättningen för en delbetalning är dock att hela det utestående beloppet ska vara slutbetalt innan du avslutat dina sessioner hos oss. Köpta paket gäller som längst i sex månader från beställningsdagen. Beställda paket återbetalas inte, oavsett om du utnyttjat paketet eller inte.

Av erfarenhet vet vi att ett förtroendefullt samarbete mellan dig och din terapeut är viktigt för resultatet i en bra samtalsserie. Även om terapeuten är välutbildad och erfaren så vet vi att det behöver "klicka" till mellan er för att ett förtroende ska kunna grundas. Hos oss får du därför en möjlighet att byta till någon av våra andra terapeuter (max. två byten) om du upplever att det där "klicket" inte inträffar, utan att detta innebär någon merkostnad för dig. Vid ett byte betalar du nämligen inget för den första sessionen med den nya terapeuten. Du ringer bara till vår kundtjänst och säger att du vill byta. Vi är ju alla olika som människor och personkemin är en viktig förutsättning för ett gott resultat och samarbete.

Förskottsbetalning av telefon- eller nätterapi

Om du besöker oss i vår mottagning så betalar du ditt besök på plats, men för tidsbokningar som inte innebär att du besöker oss på plats, såsom telefon- eller nätterapi, måste du betala i förväg. Vi genomför endast samtal där vi kan säkerställa att betalning har skett.

Övriga betalningsvillkor

Arvodet betalas vid varje besök. Vi tar inte emot kontanta pengar och vill därför att du betalar med kort eller använder bankernas swish tjänst. Om du besöker oss regelbundet och över en längre tid så kan du komma överens med oss om att få betala mot faktura. Vi förbehåller oss dock rätten till kreditprövning innan vi godkänner fakturering. Kostnaden för detta läggs på fakturabeloppet. Vi fakturerar normalt endast våra paketerbjudanden och på alla fakturabelopp understigande 1.500 kr tillkommer en fakturaavgift på 75 kr. Betalningsvillkor på en faktura är 10 dagar och för delbetalningar lägst 1.500 kr/månad.

I den mån vi erbjuder rabatterade paketpriser så gäller dessa endast i samband med att du beställer ett paket vid första besöket, inte som rabatt för ett antal genomförda sessioner i efterhand.

Dröjsmålsränta vid utebliven betalning utgår enligt bestämmelserna i räntelagen. Dessutom tillkommer en påminnelsavgift på 60 kr. Vi skickar endast ut en påminnelse och om vi då inte får betalt så lämnas fakturan till inkasso för att säkerställa vår fordran. Om vi behöver skicka fakturan till inkasso tillkommer ytterligare avgifter för detta.