Boka tid

På denna sida kan du boka tid online via BankID eller kontakta vår kundtjänst.

Samtalshuset kommer under perioden 25 – 30 juni att genomföra större underhållsarbeten på sin online-bokning. Mellan den 27-29 juni kommer denna att vara helstängd och då kan inga inloggningar ske.

Vi beklagar naturligtvis de olägenheter som detta kan innebära men hoppas att många av de nya funktioner vi introducerar ska vara positiva för våra besökare.

Kontakter för bokningar under stängningsperioden ska ske via kontaktformuläret på vår hemsida eller via telefontiderna för kundtjänsten.

Med vänlig hälsning,
Bokningen Samtalshuset

Remisspatient​

Det här bokningsalternativet är för dig som har en remiss från din Vårdcentral eller Husläkare.

Om du nyligen fått remissen och besöker oss för första gången, vänligen avvakta med att boka tider tills vi registrerat dig i vårt bokningssystem och att du har fått ett mail/sms från oss.

  • Du betalar egenavgifter enligt gällande bestämmelser, fn 250 kr/besök, och högkostnadsskydd gäller. Vanligtvis skickar din VC en räkning till dig
  • I vissa fall betalar du dock din egenavgift direkt till oss. Vilket som gäller framgår av bokningsinformationen i online-bokningen. Du kan då i dessa fall betala via SWISH direkt i bokningssystemet.
  • För avbokningar gäller 24-timmarsregeln. Läs mer om detta på Vårdguiden 1177.se.

Privatpatient

Även Du som besöker oss privat kan boka tider direkt online här. Vi registrerar dig vid första bokningen och du kan välja besökstidens längd mellan 25 eller 50 min. Besöket kostar 425 kr för 25 min och 850 kr för 50 min.

Vi sparar dina uppgifter (mobilnummer och mailadress) i vårt bokningssystem men du kan alltid senare uppdatera dessa direkt i online-bokningen.

Här hittar du vår prislista för privata patienter.

Familjerådgivning

Här kan du skicka in intresseanmälan om tider för Kommunal Familjerådgivning och Privata Par- och Relationssamtal. Avgifterna varierar och anges närmare för respektive tjänst.

Du kan även boka tid för digitala möten via vår APP. Men om ni bokar ett digitalt möte så behöver vi få och spara era personnummer eftersom inloggningen sker via mobilt BankId.

  • Kontaktformulär kundtjänst

    Här kan du beskriva ditt ärende. Undvik personuppgifter och lämna inte ut känslig information i meddelandet.